söndag 19 maj 2013

Så det kan gå

Gud vilken dag det var igår! Dagen började 04:30 och jag och Moa åkte till Tyresö där hon skulle tävla! Jag var tvungen att åka när tävlingen började och missade en helt fantastisk tävling! Guld i fristående och medan man inväntade resultatet arrangerades en handstanstävling och lilla Moa blev tvåa av 200 gymnaster!!! Så stolt jag är och så ledsen för att ja missade denna fantastiska dag :-(! 


Som sagt, själv åkte jag till gymnastik och idrottshögskolan för tränarutbildning! Dagen startade med en massa lekar och stafetter och annat skoj.

Under en övning lekte vi följa John och helt plötsligt trampade jag fel och hör ett brak i min fot! Det lät som om man krasar knäckebröd. Jag var ju på en plats där vi lär oss linda stukade fötter, så snabb lindning och högläge!
Tog en taxi till akuten och insisterade på att få åka till Huddinge akuten för att få vara nära hemma! Min bästa svägerska mötte upp och hjälpte mig att komma in och sällskapade! Blev placerad på lätt akuten, de trodde nog att det bara var en stukning, jag hade ju inte så jätte ont! Skulle till röntgen och fick typ frågan "behöver du verkligen kryckor" tog mig fram och tillbaka och satte mig ned för att invänta resultatet hann bara in på toan innan det var min tur! Bilderna visade en fraktur i foten och då blev det andra ljud i källan! Inskrivning på ortopeden och lagd i en säng! Det visade sig att jag behövde röntga om foten och en sköterska kom och skulle följa mig så jag satte mig sängen och skulle ta mina kryckor! Då säger han "e, nej lägg dig ner vi kör dit dig i sängen" bilderna visade ingen fler frakturer så in och bli gipsad!

Det roliga är att jag och Ellan  trodde att Mello började åtta så vi fick personalen att sno sig på. Jag slapp ligga kvar de 40 minuter de tar att torka gipset, sköterskan körde ut mig i sängen till bilen och jag var hemma långt innan åtta och då såg jag att mellan började nio! Ha ha bra tips om ni vill att det ska gå undan på akuten ;-)!

Såg knappt mellon hade väldigt ont och gick och la mig!

Idag kommer bästa Malin och hjälper oss att få hem min bil från vallhallavägen och sen måste jag hämta ut mina sprutor! Jag ska ta en spruta varje dag i magen med blodförtunnande för att undvika proppar! Provade med första sprutan i går och det var lite läskigt men det ska nog gå!

Så nu sitter jag här och låter mitt hetsiga liv ta en paus! Tror nog att någon där  uppe försöker säga något....



Ha en bra söndag!

Kram C



1 kommentar:

  1. Jahapp så enkelt det är att skada sig :(
    Krya på benet och dig <3
    Jag tycker också det var synd att ha missat hennes uppvisning (visste ju inte iofs :)) Vilken duktig tjej lilla hjärtat... Kram på er.. syns sen //

    SvaraRadera