måndag 13 oktober 2014

Knack, knack! Hallå kompis är du där?

Oj det var inte igår. Tog en liten paus på si så där 1,5år... Det har varit aningen för mycket i mitt liv och tiden har inte funnits till att ta hand om mig själv, än mindre till att skriva om det. Därav fick bloggen hamna längst ner på prioriteringslistan. Men i ett par veckor nu har jag sett att det har varit lite aktivitet på min blogg (får mail varje dag om antalet besökare). Och just i dag känns det som om det är dags igen. Tror jag behöver er i mitt liv.

Mitt liv ja... mycket har hänt sen senast men mycket är även precis som vanligt. Jag bantar fortfarande... Ha ha eller jag försöker vara hälsosam. Jag gick ner en del men brakade upp BIG TIME när jag slutade röka 2013-08-18. Ja fattar du, jag slutade röka!! Jag som då hade rökt i 18år (med uppehåll för två graviditeter) Jag bestämde mig, intalade mig att det var snuskigt att röka och så la jag av! Var inställd på allt jag hade att vinna rent hälsomässigt och pengamässigt. Så blev det ju också men jag vann även 10kg viktuppgång och en kronisk tarmsjukdom som heter Ulcerös Kollit, tack för den televerket. Fan jag kan inte göra något utan att det ska strula lite.

Nåja jag är nu rökfri och vikten är på väg ner igen. I Januari tog jag tag i mitt liv och då visade vågen på 85kg!!! Herregud det var nog all time high. Sen i somras kör jag med en PT online och denna gång heter inte PTn Olga utan Nico Prohorenko och hans företag Fit By Nico. Det går riktigt bra och jag återkommer med ett eget inlägg om viktresan.

Annars bytte jag jobb för 6 månader sen och vantrivs så om 2veckor byter jag jobb igen. Men va fan det kunde vart värre.

Som sagt tror jag behöver en kanal att ventilera i!

Vi hörs snart igen

1 kommentar: