lördag 9 mars 2013

Mello

Wow vilken Mello final! Helt i min smak!!! Jag röstade på yohio eller Hur det nu det stavas (vilket jag ångrar i efterhand). Moa röstade på nummer 4(har redan glömt namnet). Men så otroligt kul att Robin vann! Jag tycker att han påminner så otroligt mycket om Magnus Carlsson! Ni som känner mig väl vet vad jag tycker om Magnus Carlsson :-)! För er som inte känner mig så väl kan jag berätta att jag grät i en telefonkiosk i Helsingfors 1999 när jag ringde hem och pappa berättade att an kommit ut som homosexuell ;-)!! Vi hade jätte mysigt här hemma hela familjen förutom Philip som var alldeles för trött!!

Till middag i dag gjorde jag ett recept som jag fått från Olga och det blev så gott!!!! Kul när bantar recept är goda!!

I dag tränade jag "mina" barn för första gången på länge! Det var så kul! Jag har en pojke i 4-5års gruppen som är lång och väldigt stel och som man skulle kunna titulera dataspelsnörd (om man får ha förutfattade meningar)! Han har haft otroligt svårt att lära sig kullerbyttor men har alltid velat och verkligen kämpat! Innan fruktstunden idag hade vi en satsbräda under mattan för att hjälpa barnen i sina kuller byttor. Efter fruktstunden tog vi bort den och jag bytte station från kullerbyttor till balansgång på bom. Helt plötsligt hör av ett vrål -fröken!!!!!!!!!!!! Jag, förskräckt, vänder mig mot kullerbyttstationen och ser den här pojken som strålar som en sol. -jag gjorde det, jag klarade en kullerbytta själv! Jag lovar att det kändes i hjärtat! Det betydde uppenbarligen massor för honom jag blev så otroligt glad! Så jag klappar händer och vrålar hämta mamma och visa och mamma blev jätte stolt! Nu blev det långt inlägg men det jag vill komma till är att det betyder så galet mycket att få vara en del av dessa barns liv. Det ger mig en otrolig energi och lycka att få se deras glädje att lyckas med saker som till en början ser ut som helt oövervinneligt!!!! Det är lycka! Och till hösten börjar Philip:-)

Nu snarkar N så mycket att de är dags att väcka honom och gå och lägga sig :-)!

Kram C



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar