söndag 18 november 2012

Nytt liv.. igen....

Hej
 
Jag vet, det var länge sen. Men har varit så sjukt trött och omotiverad. Dessutom har jag just nu konstant värk i rygg och nacke. Orkar inte ens lyfta händerna över huvudet. Det jag har orkat med efter jobb, skola och familjen är att sitta på soffan och äta smarr. Vad leder det till? Viktuppgång och änne mer orkeslöshet...
 
En kryssning har vi i alla fall hunnit med. Vi åkte med våra gamla grannar. Vi var 12 st och så trevligt det var. Barnen var hos mormor och morfar.
 
Men nu var det ju med det här med mitt nya liv... börjar bli rätt klychigt nu, ha ha. Så här är det i alla fall. jag har kvar alla mina friskvårdscheckar som jag får av mitt jobb och börjar få lite ångest över vad jag ska göra med dem. Det går ut i Januari och förhoppningsvis får jag nya då. Ser ju inte så bra ut att ta ut nya om man inte bränt de gamla,
 
Hittade hur som helst Tullinge Hälsokälla när jag surfade runt och letade. Så nu har jag köpt en hälsobedömning hos dem, Mina checkar räckte bra och jag har nu bara 100kr som jag måste bränna. Nu var det ju inte bara att göra av med checkarna jag var ute efter utan att faktiskt passa på att ta tag i mig själv också. Så här är i alla fall upplägget:
 
Testtillfälle 1
Kondition, Styrka, Rörlighet, Kroppsmorfologi – fettprocent, vattenhalt, muskelmassa, metabol ålder, benmätning, längd, vikt, Genomgång av kost- och fysisk aktivitets/träningsdagbok, målsättning
  • Möte med hälsopedagog
  • Behandling och genomgång med leg Naprapat
  • 8 coachingtillfällen – upplägg efter eget önskemål (PT, dietist, samtalscoach)
  • Testillfälle 2 (tidigast 4 månader och senast 12 månader efter start)
  •  
    Jag har varit på ett intromöte och just nu håller jag på att skriver kostdagbok. Kommer även få ett kort för att träna i deras gruppträningar. Blev starkt rekommenderad Pilates för min nacke. Vi har bestämt att vi ska hålla på i ett halvår.
     
    Kommer jag inte i form nu gör jag det aldrig.... Jag behöver någon som jag ska visa mina resultat för och som klappar mig på huvudet när det går bra och som skäller på mig när det går mindre bra.
     
    På tisdag är testtillfälle 1, startsiffror kommer efter det (kan säga att det är ganska illa nu. Nästan högsta vikten utan ett barn i magen :()
     
    På onsdag ska jag träffa en samtalscoach.
     
    Nu ska jag gotta mig lite för snart är det slut med det :).
     
    Ha en bra kväll
     
     

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar