söndag 23 september 2012

Slapp helg

Gud vilken lugn och skön helg vi har haft! Synd att den lider mot sitt slut! En hysterisk vecka väntar i vanlig ordning! En liten tenta på onsdag för att sätta pricken över i! Jag har hittat på allt för att slippa plugga... I går bakade jag blåbär- och hallonpaj, super gott! Men jag tror det kan bli svårt att klara tentan med en paj ;-)!

I dag har Moa haft sin allra bästa kompis här! Dom har gått på dagis tillsammans sen de började och tvingades dela på sig när de började 6-års! Starka vänskapsband och trygghet är inget man tar hänsyn till när man placerar barn i skolan! Nu stortrivs Moa i sin klass och skolan är helt fantastisk men glädjen i hennes ögon när de väl träffas är obeskrivlig! Lika obeskrivlig som sorgen i mitt hjärta när jag torkar hennes tårar när dagen är slut och vännen gått hem!

Det är tufft och svårt att hantera för oss! Vi försöker ordna så att tjejerna ses så ofta som möjligt! Förhoppningsvis får de börja i samma klass när de börjar 5:an!!!???

Som jag säkert nämnt tidigare fick ju jag också lämna alla mina vänner och min trygghet när jag skulle börja ettan! Nu blev ju det super i alla fall och vi träffades ju igen när vi började 7:an!

Men man lever sig in så i hennes känslor :-(!

Nu är hon i alla fall på gott humör och läxorna är gjorda så nu slänger vi oss på soffan och myser!

Ha ett bra avslut på helgen!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar