torsdag 17 februari 2011

Jag tror jag spricker

Nja inte ordagrant men nu är jag frisk igen och såååå rastlös. Känns som om jag ska spricka. Vill göra allt och inget. Just nu ser jag mycket fram emot den kommande födelsedags tillställningen hos min bästa vän. Det är ju två hela veckor kvar men jag känner mig så sugen på lite festligheter. dessutom kommer vår fina vän upp från andra sidan landet, ytterligare en super kul sak att se fram emot. Synd bara att M inte kan komma :(. En annan gång inom en snar framtid hoppas jag!!!

Ja just det. Jag kom in på en till av mina reservplatser. Det är en kurs som heter räkna med lönsamhet. Passar perfekt att läsa så här i samband med att jag ska börja jobba. N börjar undra vad det är för fel på mig om jag är vetgirig eller nåt. Man jag gillar utmaningen, jag älskar att tävla och då inte med personer utan med mig själv. Att liksom testa sina gränser och se om man klarar av det. Om ni skulle sitta bredvid mig i soffan en kväll när jag försöker trycka in matte i huvudet skulle ni nog inte tro mig. Jag svär så det hoppar grodor ur munnen på mig, men det är roligt. Tur är att barnen oftast sover när detta sker för vi är inga ideal föräldrar direkt. N sitter och svär vid sitt tv-spel och jag i soffan framför matteboken. Det kan bli sådana ramsor så vem som helst skulle rodna om dom hör oss. Men det är vårt lite konstiga kvälls nöje.

Just nu är N på väg till fjällen med sitt jobb och jag saknar honom redan :(. Jag hatar att han åker bort. Inte för att jag inte unnar honom det utan för att jag hatar att vara ensam hemma. Jag blir nog aldrig vuxen när det gäller den biten.

Å jag vill flytta också, våra bästa grannar har precis sålt sitt hus så nu finns det ingen anledning att bo kvar känns det som. Jag är jätteglad för deras skull, jag följde budgivningen dels för att det är första gången ett likadant radhus säljs. Och oj vilken budgivning, nu vill jag flytta ännu mer. Har redan vässat pennan och sitter och kalkylerar. Det är väl därför man passar som ekonom ;-).

Oj va långt detta blev. Philip är vaken i sin säng hör jag så jag ska gå och hämta honom. I kväll drar jag igång med träning igen, smygstartar med simning med bästa M och förhoppningsvis bästa F!

Ha en bra dag vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar