söndag 13 februari 2011

Hej mitt vinterland...

Gud va mycket snö det har kommit. Det är helt galet, jag som hade börjat få vårkänslor ju... Här har vi fortfarande sjukstuga, Moa är den enda som klarat sig. Jag är lite bekymrad över Philips jobbiga hosta och hans pendlande feber. Men det blir nog bra. Träningen här fortfarande helt inställd, trist. När solen skiner blir jag helt knäpp och vill göra en massa men kroppen orkar ju inte när man har influensa. Jag vill träna, köpa nya saker, köpa ett nytt hus, möblera om. Ja, allt möjligt galet. Fast en sak är säker nu kan jag räkna vardagarna på min två händer tills jag börjar jobba...

Eftersom vi är sjuka har vi inte varit ute så mycket men i går behövde vi åka och köpa en födelsedagspresent till Moas kompis som hon är på kalas hos i skrivande stund. Den lilla turen tog en timme extra då vi knappt hittade bilen i all snö. Men efter lite (mycket) skottande och sopande och skrapande kunde vi skymta en bil där under :)


Philip har fått byta till sin sittvagn eftersom han är så lång så att fötterna sticker utanför liggdelen. Kanske inte helt bra eftersom han bara sitter framåt i sin sittvagn. Men vi resonerade som så att om vi ska ut och gå kan man ju lika gärna sätta på regnskyddet så får han inte snöblåsten i ansiktet och för den delen är det ju väldigt sällan snöstorm i köpcentrum ;-)


Njut av det härliga vädret i dag och glöm inte Solsidan i kväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar