måndag 10 januari 2011

Projekt pojkrum, nästan helt klart

Hej alla bloggisar ;-).
Nu är vi nästan klara med Philips rum (vårt gamla datarum): Jag och N målade hela lördagen och i söndags var det stora lådans dag här. Moas rum är rensat allas garderober är rensade och linneskåpet likaså. Vi fyllde nästan hela tippen med allt vårt bråte. Men jag måste säga att jag känner mig otroligt nöjd med resultatet. Det fattas lite tavlor och eventuellt lite lampor på väggarna men annars är det klart! Det är svårt att fånga mysfaktorn på kort (jag är ju otroligt dålig fotograf) men här kommer lite före och efter bilder, vad tycks?

Så här såg det ut när det var datarum
Så här ser det ut nu!

Väggen ska få lite färg i form av lampor och tavlor, inget direkt bestämt än




Nu har jag bokat in min LPG-kur. Jag startar på måndag och kommer att göra den hos Bodyharmony på Östermalm. Pratade med Annika som äger stället och hon verkade super go :-) Det passar perfekt att börja på måndag då har ni fått mina senast siffror precis innan. Då kan både ni och jag ha koll på om det verkligen fungerar ;-)

Jag ska komma med ett tips så här på kvällskvisten. Jag har som ni säkert redan vet ätit så otroligt dåligt och har därför lite svårt att veta vad jag ska äta. Eftersom jag är en rutinmänniska vill jag jämt ha koll på allt. För att ta kontroll på min mat har jag helt enkelt börja planer i förväg vad jag ska äta. Allt för att inte fastna i fällor för att man blir panikhungrig. Veckomatlista har vi gjort länge i den här familjen (kalla oss för galna om ni vill :-)) Det jag nu lagt till är att jag på söndagen planerar vad jag ska äta till frukost och till mellanmål. Detta helt enkelt för att jag aldrig ätit dessa mål tidigare och behöver komma in i nya rutiner.

Det underlättar i alla fall mina dagar, vissa kan tycka att det är hysteriskt jag tycker att det är skönt för då har jag ett par huvudbryn mindre varje dag ;-). På tal om mat nu väntar lite Kesella där nere!
Ha det bäst!
Kram C








2 kommentarer:

  1. Åh, det blev ju super bra Camilla :)

    Kram Frida

    SvaraRadera
  2. :) Tack!!! Ni måste komma och titta på det "på riktigt" någon dag

    Kramis

    SvaraRadera