torsdag 23 december 2010

Varför välja?


Sist lämnade jag er med en cliffhanger, nu ska jag berätta. Jag vet inte om det är riktigt officiellt men ingen på jobbet läser min blogg vad jag vet ;-).
Jag hade ju utvecklingssamtal i måndags och som jag berättade tidigare så hade jag fått två val på ny tjänst. Den ena som redovisningsekonom med totalt redovisningsansvar för allt från momshantering till färdiga bokslutsrapporter varje månad. Den andra tjänsten som verksamhetsekonom vilket i korta drag innebär att stödja våra två affärsområden och framförallt affärsområdescheferna i frågor som budget och investeringar, ja helt enkelt att vara en högra hand gällande ekonomin gentemot vd, ekonomichef och styrelse.

I måndags fick jag frågan jag bara vågat drömma om; "klarar du av båda tjänsterna?". Mitt ja kom nog innan han hann avsluta meningen. Jag är såååå glad! Det är som en dröm som blir sann. Måste nypa mig i armen emellanåt för att inte tro att jag drömmer.

Medan chefen pratade om lönelyft och 30semesterdagar i stället för 25 var allt jag kunde tänka på en ny telefon, jag vill ha en ny telefon. Det kunde nog ordnas ;-)

Enda dilemmat, jag måste börja heltid från april... Förhandlingsmössan är på och jag ska klappa N medhårs hela julen.

På tal om julen!

Jag vill önska er ALLA en

GOD JUL!

Hoppas tomten kommer till er alla.

Som Olga säger, tänk på att julafton är 1 dag. Med det i åtanke så ska jag hålla vikten över jul!

KRAM PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar