fredag 22 mars 2013

Skit dag

Jävla skit dag idag.... Morgonen började med att jag såg min bil stå ute på parkeringen och inte i garaget??? Då slog det mig att N skulle bytt min trasiga lampa och ställt in bilen i garaget i går kväll! Näpp, bara att skrapa! Jag vet, inte hela världen men med två trötta barn och en ännu tröttare mamma hade det varit nice att sätta sig i varm bil! Fortsätter med total kalabalik på dagis och en Philip som bestämt sig för att i dag vill jag inte vara här! Krokodiltårar och gallskrik skar i mammahjärtat! Bara att borsta av sig och rusa vidare!

In till stan och träffa min klasskompis och jobba med examensarbete! Vi sätter oss på Waynes Coffee på Götgatan! Sitter där ett par timmar och när vi ska gå ska jag ta min väska och dataväska!!! Säger till min klasskompis -Eee var är min datorväska? Vi måste ha sett rätt roliga ut! Helt förvirrade letandes överallt efter en datorväska, vi liksom till och med lyfte på bordet?!? Petra kikade även i min handväska :-0!!! Nog för att den är stor men jag tror knappast att den rymmer en datorväska! Det tog faktiskt ganska lång tid innan det sakta går upp för mig att den måste ha blivit stulen! Då säger en tjej att hon sett en man som satt sig en kort stund i stolen bakom mig och sedan helt plötsligt bara försvunnit!!! Han måste ha tagit väskan, varför sa hon inget tidigare kan man ju undra, men det är ju inte hennes fel! Jag skrattar mig lycklig att han inte tog handväskan dock!!!

Va snopen man känner sig och fruktansvärt oansvarig men jag kunde inte ha den närmare. Alternativet hade ju varit att sitta på den!!! Låter ju lite hysterisk för en dator men man känner sig kränkt! Han kan vara glad att jag inte fick syn på honom. Jag lovar att han hade fått veta att han lever!!! Nästa jobbiga grej, ringa chefen!!! Jag ringer upp och säger -det har hänt något fruktansvärt! Jag har blivit bestulen på min jobbdator! Han svarar -jasså var det inget värre trodde det hade hänt något allvarligt! Eee för mig var det allvarligt!!!

Ja, ja nu är det om det är och det finns inget att göra. Men en sak ska jag säga er: Krama My ASS!!! I går var jag och lämna 4,5dl blod på Blodbussen och kände mig stolt för att jag bidra till något viktigt! Och i dag lämna jag visst en dator! Vad hände med ge och ta!!! Ja, jag vet! Jag lämna blod och tjuven tog....

Zzzzzzz, nu ska jag glutta på Zlatan!!

Ha en bra helg!!
Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar