torsdag 14 februari 2013

Att ha möjligheten att göra skillnad

Har man möjligheten att göra skillnad för någon annan människa tycker jag att man ska ta vara på den! Det har jag gjort, man kan faktiskt rädda en annan människas liv!! Jag är ju numer blodgivare vilket av tycker att varje frisk människa borde bli. Jag har en väldigt speciell blodgrupp som gör att jag kan ge blod till alla blodgrupper men bara ta emot från min egen!

I december bestämde jag mig för att även bli donator av stamceller! Det kanske inte är lika självklart för alla att bli men var och en bör läsa på om det och göra ett aktivt val! Jag skickade in ett blodprov i början på januari och i dag fick jag besked om att jag är registrerad. Jag kan nu när som helst bli kallad för att donera stamceller. Det kan vara någon i Sverige eller i resten av världen som behöver en donation!

Läs mer på www.tobiasregistret.se!

Från det ena till det andra!

Jag är jätteglad i dag! Ska säga så här, det fungerar super på Tullinge Hälsokälla och både Pilatesen och samtalen är bra! Däremot är feedbacken så där och jag saknar någon som hejar på en och som stöttar en och motiverar en när det känns motigt! Jag har funderat lite på vad jag ska göra. Och när gick det som bäst för mig??? Jo när jag körde med Olga! Så varför ge upp ett vinnande koncept? Jaaa jag är så glad och kan stolt tala om att den 1/3 kör vi igång igen! Och det bästa av allt är att hon tar friskvårdschecken!!!!

Den här gången ska jag inte köra "vanlig" PT-online utan ett tolvveckors program!! Här är lite info om det, läs mer på mammafitness.se. Mina gamla bilder ligger för övrigt kvar :-)

"Detta får du:

- Ett dag–för–dag träningsprogram för månad 1, månad 2 och månad 3. Detta innebär 1 träningsupplägg per varje månad.

- Övningarna beskrivs med hjälp av videos

- Ett personligt kostschema

- Tillgång till din egen sida där du kan ladda upp bilder, föra kost- och träningsdagbok, se din utveckling med hjälp av diagram och kunna kommunicera med andra som tränar enligt samma upplägg i ett forum

- Få feedback från mig 2 ggr/månad (varannan vecka)

OBS! det är ett tufft program och passar inte nyblivna och ammande mammor."

NU KÖR VI!!!!

Kram C





1 kommentar: