söndag 20 januari 2013

Första träningarna

Är nu avklarade! Det var verkligen jätte roligt :-)! Men det var med väldigt nervösa steg som jag gick in gympahallen! Men det gick så bra! treåringarna var nästan lättare än 4-5åringarna men det kanske beror på att Philip nästan är jämngammal! Tror att han kommer att tycka att det är så skoj när han väl får börja :-)!!!!

Efter middagen bestämde jag och barnen att vi skulle gå en sväng till mamma och pappa! Bästa kusinen Milton var där när mamma och pappa hade egentid!!! Men när vi kom in kände jag direkt att nåt var på tok! Pappa som aldrig gnäller över att han har ont någonstans försvann upp på övervåningen ganska snabbt! Mamma berättade att han hade så ont i magen och att han hade haft det hela dagen! Ska vi inte åka till sjukhuset frågade jag! Han som annars är så envis tvekade faktiskt lite och verkade överväga det! Då slog alla mina alarmklockor i gång! Om han ens överväger tanken på att åka in så har han ONT! Jag googlar lite på magsmärta och många av hans symptom tydde väldigt mycket på njursten! När jag läste upp alla symptom var saken klar! Nicke fick komma med bilen och ta barnen medan jag och pappa åkte till akuten! Vi kom in vid halv sju och vid elva tiden fick han diagnosen, njursten! Vi blev kvar så att han kunde få smärtstillande och jag var hemma vid ett! Jag tycker att det är så obehagligt när ens föräldrar inte mår bra! Men det var skönt att vara med och inte behöva sitta hemma och undra! Men herregud va konstiga människor det finns i världen som besöker akutmottagningen en lördag kväll och så mycket oförtjänt skäll dessa stackars sköterskor och läkare behöver ta för att dom gör sitt jobb! Nä en stor eloge ska dessa människor ha!

I morse när jag vaknade och gick förbi hallen såg jag en konstig fläck på mina stövlar (inte MK, som tur var). Det visar sig att katten lyckats kräkas på mina skor!!!! Jo, jag tackar, så då var det jag som åkte och köpte nya efter frukosten :-))

Nu ska jag laga middag, mustig cajungryta, smarr, smarr!

Ha en bra kväll!!!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar