torsdag 22 november 2012

Disträ

Philip har i två veckor haft vaken perioder på natten! Man blir ju heeeelt slut och han med, stackarn! Natten till i går var bland de värsta och när det var dags att gå till dagis var han som ett vrak! Valet var inte svårt, klart han ska vara hemma! Så då kunde jag inte gå på mitt coachsamtal men vi har bokat ett nytt datum! Eftersom han varit hostig väldigt länge åkte vi till vårdcentralen, då piggna han minsann på sig! Mitt i väntrummet har de ett akvarium! Ni som har sett Hitta Nemo" tänk på scenen när flickan bankar på akvariet! Håll det i minnet och föreställ er Philip bankande på akvariet ropandes -hallå fisken, heter du då?? Sen vänder han sig till mig och ler -Vivi ( han kallar sig själv så) pruttade mamma! Så där höll det på i 45 minuter medan vi väntade på läkaren! Behöver jag säga att det inte var något fel på honom?!?

Sen fick jag panik när det slog mig att jag skulle ha tenta klockan ett! Bästa mamma ryckte ut och kom hit och passade Philip medan jag åkte och skrev tenta! Hur det gick? Jag är väldigt glad om jag fixar G kan jag säga...

Efter tentan kom vi hem, lagade mat och allt man pysslar med! Klockan blev sju och dags för Philip att sova! Han var ganska pigg och protesterade en stund men sen gick det fint! Klockan blev halv åtta och det var dags för Moa att sova!
Jag går in till hennes rum och säger att nu är det dags att sova! E Nää säger hon, jäkla unge tänker jag och svarar eee jo klockan är halv åtta kom så kollar vi köket! Jag ångar ut i köket ganska nöjd! Titta själv klockan är..... 18:30?????!!!!!!
Va i he....e!?! Jag har tagit helt fel på klockan och stackars Philip fick gå och sova klockan sex! Å så dåligt samvete jag fick :-(! Snacka om disträ... Moa var rätt nöjd...

Idag kollade jag på klockan 10 gånger innan jag tog på Philip pyjamasen!!

N är på fotboll och i dag ska jag sova tidigt! Vi har revisorerna på jobbet i dag och i morgon så det gäller att hålla ihop till klockan tre i morgon när det ÄNTLIGEN är dags för helg!!!

Ha en bra kväll!!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar