söndag 23 oktober 2011

Att välja glädje

Jag läser just nu en bok av Kaj Pollak som heter att välja glädje. Den boken rekommenderar jag starkt. Den handlar om att man faktiskt har ett val i varje situation i livet. Det ena valet är att se allt negativt och sura men det andra valet är att se något positivt i allt och faktiskt välja glädje. Det är svårt men boken ger dig hjälp och vägledning. Jag har beslutat mig för att avsluta alla negativa energier runt mig, jag behöver dem inte. Det gör inte DU heller!

Från det ena till det andra. Bröllopet, det går sakta men säkert. Brudtärnan tjatar på mig om att bli klar med gästlistan =). Det är bra jag behöver en spark i baken. Den är så gott som klar, några fin justeringar bara. Köpte en tidning i går med massa fina klänningar. Hmm vet inte om det bara gjorde det svårare. Behöver nog bege mig ut och klämma och känna lite. Det får bli efter operationen. Har fått en ny tid för operation (den förra blev inställd), inget allvarligt men nödvändigt. Ett pinsamt och jätte jobbigt skönhetsfel som behöver fixas.

En ska slog mig här om dagen. Jag har i hela mitt liv haft svårt att stå och prata inför människor, hjärtat har hållit på att hoppa ut bröstkorgen och färgen i ansiktet har mer liknat en gris. Men här om dagen när jag stod och utbildade alla chefer på jobbet i budgetarbete så slog det mig plötsligt. "Vad håller jag på med". Haha, galen känsla. "här står jag och ger order till höger och vänster utan att vara nervös eller fundera närmare på det.

Jag har nog blivit stor, fått ett bättre självförtroende! Det var bara en sån skön känsla och härligt att komma till insikt. Man behöver nog den reflektionen ibland.

Ha en underbar söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar