torsdag 25 augusti 2011

Jobb, jobb & jobb

Det är mycket nu... jag hatar den meningen, men det är mycket nu! Fullt ös på jobbet, vilket i och för sig är kul men så här efter semestern känns det rörigt i huvudet. Vi har ett antal stora projekt på gång och i början av september är det dags för ett av våra tre större bokslut, tertial bokslut. Det är en rapport som omfattar hela vår koncern och som sedan rapporteras till kommunen. Till råga på allt så gör vi även en prognos under den här tiden, där jag bistår våra affärsområdes chefer med hjälp. En prognos innebär att man följer upp hur man tror att utfallen kommer att bli på alla konton och jämför det mot budget förhoppningsvis stämmer dessa men med tanke på kalla och snörika vintrar är det ofta många miljoner att trolla med.

Ja och innan allt ska vara klart ska vi hinna med en resa till Umeå med avdelningen. Undrar om mina kollegor vet vad dom ger sig in på när dom tänker sätta sig i ett flygplan med mig. Kan man komma full till ett möte?!?

Och när allt detta lugnat ner sig så kommer budgetarbetet att dra igång. Ja man behöver ju inte vara orolig för att vara arbetslös fram till jul i alla fall.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vi har hittat lokal!!!! jippi, tror att det kommer bli hur bra som helst. Återkommer med mer när jag har bokningen bekräftad =).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Våra fina, fina vänner fick en liten dotter i lördags. Hela 13 veckor tidig var hon :(. Jag håller tummarna och skickar en tanke till den nyblivna familjen att allt kommer gå bra!!! <3 <3 <3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

På lördag blir det kräftskiva, det ser jag fram emot, Inte för att jag äter kräftor men trevligt ska det bli.



Ha en bra kväll!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar