tisdag 19 april 2011

Hus planer, igen

Ja, gud va vi håller på. Men i dag var vi på banken igen för att diskutera lite lånelöften. Dock inte samma som tidigare. Vi har nämligen hittat ett hus som vi ska gå på visning på på måndag. Super spännande, jag har dock varit lite anti såna här hus men den här gillar jag. Banken har vi förhoppningsvis med oss. Ni vet ju att vi varit på väg ett tag men i fredags blev det liksom lite mer allvar i det hela. Jag står i godan ro och damsuger när Moa sliter upp altan dörren och vrålar, Ludvig har blivit körd på. Mitt hjärta stannade verkligen. Jag kan inte beskriva känslan. Jag liksom hörde på hennes röst att nu jävlar är det allvarligt.
Jag flög ut genom altandörren. N som suttit på toa kommer utrusande med byxorna halvt på sig. Lilla Ludvig hade varit på glassbilen med sin pappa och köpt glass till fredagsmyset. Glad för den införskaffade glassen springer han mot Moa som står troget och väntar på deras altan, rakt ut framför glassbilen och bilen som kommer åkande bervid glassbilen har inte en chans att stanna. Jag tycker otroligt synd om den killen som körde han kunde inte ha gjort något annorlunda. Vi kan nog bara vara tacksamma för att han körde så sakta som han gjorde. På sjukhuset konstaterades att lårbenet var av och det blev operation. Idag fick han komma hem och Moa blev glad. Hon blev riktigt chockad av händelsen men som tur är har inte barn samma "tänk om" tänkande som vi. Ludvig kommer bli helt återställd men jag kan lova er att detta är något jag väldigt sent kommer att glömma. Tänker ofta på ögonblicket när hon sliter upp balkongdörren. Det går inte att beskriva känslan men hennes tonläge ekar i mitt huvud. Och så mycket man hinner tänka på de få sekunderna som det tar att ta sig ut.

Som sagt huset hade vi hittat innan detta men det här kändes lite som nu är det dags. Det har ju faktiskt bara varit en fråga om när det skulle hända något. Jag hade väl visserligen trott att det skulle vara katten som drog den nitlotten...

Jag vet jag är dålig på viktresan. Jag har haft en riktigt dålig månad när det gäller mat och träning. Därför kommer ingen uppdatering i april. Men jag har fått ett nytt schema av Olga och vårt mål är Milano resan 13/5. Vet inte riktigt vad målet ska bli men jut nu är det att äta rätt och följa schemat slaviskt.

Nu blir det te time!!!

Ha en bra kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar