måndag 20 augusti 2012

Long time no träna...

Ja, då var man igång då. Träningen idag var nog bland det värsta jag gjort... Kunde inte gå ner för trappan när jag var klar. Har hittat ett sexveckors program på aftonbladet som jag tänker testa, påminner ganska mycket om mitt upplägg tidigare.

Maten har fungerat så där i dag men höjden var nu ikväll. Här sitter jag med enormt sockerbegär som jag av erfarenhet vet försvinner om några dagar men i början är det ett helvete. Här sitter jag i alla fall och sippar på mitt te och tycker det går ganska bra. Då hör jag hur N håller på med något i köket, in kommer han med saftsoppa, mackor smör ost och gud vet vad. Han som ALDRIG äter mackor och här sitter jag, the master of macka, the fucking queen of macka.(jag vet jag överreagerar ;-)) -Vad gör du? frågar jag. Oj jag tänkte mig inte för. säger han snopet. Det gjorde han nog inte heller men ni vet ju hur abstinens kan vara ;-). Jag ut och röker och när jag kommer in så är mackorna borta. Klart du får äta macka säger jag med dåligt samvete. Då sitter han där med munnen full och kan inte prata. Ha ha då har han tryckt in allt innan jag hunnit in. Det är en av så otroligt många saker som jag älskar honom för. Han kan vara så otroligt impulsiv men samtidigt så fruktansvärt omtänksam.

Ja, ja nu är vi i alla fall igång och nedan ser ni mina siffror, inte mycket att vara stolt över direkt men nu kan det bara bli bättre!

Startvikt 20/8: 78kg
Målvikt: 65kg

     20/8
Vikt: 78kg
Midja: 81cm
Över navel: 98cm
Lår: 59 cm
Rumpa: 105cm

Nu till något helt annat. Min prinsessa började ju ettan i dag. Det var en stor dag för oss båda, eller oss alla tre. Dagen började med att hela skolan samlades ute vid scenen. Rektorn hade ett litet tal, lärana sjöng för barnen. Sen sa rektorn att det skulle bli en överraskning och då kom glassbilen spelandes runt hörnet. Ha ha det gick ett sus bland barnen. Med sig hem i dag fick Moa sitt schema, hon kommer att gå mellan 8 och 14 varje dag. Hon fick även med sig sin mattebok hem. Hon är väldigt ivrig att för börja räkna, hoppas verkligen det håller i sig.

Foto: En stor dag i en liten tjejs liv! Stort att börja ettan!
Nu ska jag börja plugga nyckeltalsformler, jag går ju också i skolan och vi har tenta på måndag...

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Ha ha ha ha ha ha! Så jag skrattade när jag läste detta! Vet hur det är och jag ser tillome Nicke framför mig... HA HA HA!

    SvaraRadera